Moja przygoda z soczewkami

Od dziecka mam wadę wzroku, domyślacie się pewnie, że nie lubiłam nosić okularów. Często odciskały mi się noski, a zimą parowały jak szalone. Jednak nigdy nie były dla mnie powodem kompleksów, nie wiem może trafiłam na normalne koleżanki i kolegów. Prawda jest taka, że nigdy nie rozumiałam wyśmiewania się z jakiegokolwiek, nawet najdrobniejszego formy  bycia 'innym'. Czy to otyłość, czy noszenie okularów czy też krzywy zgryz. Każdy ma jakieś kompleksy, ale ważne, żeby sprawić, aby stały się atutem. 
Okulary z czasem zaczęły mi dodawać powagi, jednak zawsze chciałam spróbować z soczewkami.

Moje pierwsze soczewki kontaktowe to były zdaje się Air Optix, zamówiłam je na próbę na allegro. Jednak przeleżały trochę, bo ... uwaga, bałam się je włożyć do oka. Jestem zdecydowanie z grupy osób, które mają jakąś fobię na punkcie oczu. Czuję każdy najdrobniejszy pyłek, a zagięta rzęsa doprowadza mnie do szału. Ba, nie mogę używać nawet mleczek do demakijażu. Bardzo łatwo podrażniają mi się oczy więc bałam się dodatkowo wkładać w oko ciało obce. 


Przełomowa była dla mnie wizyta u dobrej okulistki. Co prawa byłam wcześniej po poradę odnośnie soczewek, ale zostałam potraktowana dość taśmowo i przyznam, że na jakiś czas się zniechęciłam. Bardzo możliwe, że wpływ na to miał fakt, że wizyta była na NFZ. Prywatnie była już zupełnie inna bajka. Okulistka dobrze dobrała mi soczewki, ale także nauczyła mnie je nakładać, bo wbrew pozorom nie jest to takie proste przy pierwszym razie. 


Wiedza od okulistki była dość pomocna w kwestii zamówienia soczewek przez internet. Wychodziło to zdecydowanie taniej nawet po doliczeniu kosztów przesyłki. Oczywistym jest, że musicie znać wszystkie swoje parametry oka, żeby dobrze dobrać odpowiednie soczewki. Ja najczęściej zamawiam te hydrożelowe, ponieważ nie czuję ich praktycznie w ogóle na oku. Ważne jest też dobranie odpowiedniego płynu do soczewek, jednak to dość indywidualna kwestia. Mnie zamawianie przez internet nie przeraża, a nawet zdecydowaną większość rzeczy kupuję w ten sposób.

Aktualnie noszę soczewki sporadycznie, w domu częściej używam okularów. Jednak przy obecnej pogodzie soczewki są niezastąpione.

A Wy macie jakieś doświadczenia z soczewkami?
Wolicie tradycyjne okulary czy może soczewki?

3 komentarze:

  1. Mój chłopak używa soczewek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój jednak okulary :) Ale dwie kuzynki soczewki :)

      Usuń
  2. Też noszę soczewki - przestawiłam się w III klasie liceum i to taka wygoda! Okulary są okropnie niepraktyczne ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © Blanka beauty&lifestyle , Blogger